Raport Blog Power

Pobierz Raport



O Raporcie

Badanie, które Wam przedstawiamy, jest najszerszym i najbardziej kompleksowym przeprowadzonym dotąd badaniem wpływowości blogerów i vlogerów w Polsce. Do projektu zaprosiliśmy aż pięciu partnerów, firm badawczych, dzięki którym mogliśmy uzyskać dane pozwalające na możliwie wyczerpujące odpowiedzi na postawione pytania. Przebadaliśmy też trzy zupełnie różne grupy respondentów – statystycznych internautów, internautów deklarujących, że czytają blogi i oglądają vlogi oraz stałych odbiorców blogów i vlogów (tu: czytelnicy konkretnych blogów, subskrybenci konkretnych kanałów na YouTube).

Ze względu na tak szeroki zakres badania, znajdziecie w raporcie m.in. niezwykle ciekawe informacje dotyczące tego, czy i jak blogerzy/ vlogerzy wpływają na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów. Z raportu dowiecie się także, że dla niektórych grup respondentów zdanie blogerów i vlogerów jest ważniejsze niż zdanie rodziny i/ lub znajomych. Dowiecie się, jak blogerzy i vlogerzy są postrzegani przez różne grupy respondentów (wbrew powszechnej opinii wcale nie tak źle, jak mogłoby się wydawać) i po co tak naprawdę ludzie czytają blogi i oglądają vlogi.

Mam nadzieję, że wyniki tego badania będą dla Was nie tylko inspirujące, ale przede wszystkim przydatne w Waszej codziennej pracy – przy czym mam tu na myśli zarówno przedstawicieli blogo- i vlogosfery, jak i przedstawicieli marek.

Dobrej lektury.
Natalia Hatalska
Wiceprezes Zarządu PSBV

Partnerzy